Cum se reseteaza/ anuleaza martorul de presiune roti in functie de marca?
Prin anularea martorului de presiune în roți ne referim la resetarea sistemului. În acest mod ledul va dispărea până la următorul semnal al senzorilor.
Nu recomandăm anularea completă a sistemului de monitorizare.
Cum am spus și mai sus, martorul de presiune în pneuri are rolul de a încetini uzura anvelopelor și de a preveni accidentele în trafic.
În principiu resetarea pentru a dispărea martorul de presiune în roți e aceeași la majoritatea producătorilor.
Totuși amplasarea butonului fizic sau digital poate fi diferită de la marcă la marcă.
Înainte de a reseta martorul de presiune în pneuri, asigură-te că roțile au presiunea corespunzătoare.
Volkswagen/ Audi/ Skoda/ Seat:
De obicei e un buton dedicat pe panoul de bord sau în torpedou, punem contactul și ținem apăsat pe el până în momentul când martorul de presiune în roți dispare.
Dacă ai un model mai nou, din meniul de bord, la Indicator presiune pneuri.
Ford:
Pune contactul, iar din meniul de bord, în setări avem tyre pressure. Dacă presiunea e bună, selectăm store și ținem apăsat pe butonul „OK” până se resetează.
Dacia/ Renault:
Logan, Duster, Clio sau Megane, pașii sunt aceeași.
Se pune contactul, iar în meniul din bord vom găsi o secțiune „Presiune pneuri iniț. apasă lung”(tyre pressure init. long press) sau „set tp”, la modele mai vechi.
BMW:
Cu toate că la marca BMW, martorul de presiune în roți e roșu, procedura e aceeași.
Cu motorul pornit sau contactul pus din meniul de bord, la „Vehicle Status-> Flat Tyre Monitor”, iar pentru modelele mai vechi tot din meniul de bord accesează secțiunea de presiune în pneuri, apoi selectează „Reset” și ține apăsat pe „BC” câteva secunde.
Ține apăsat câteva secunde până când martorul de presiune în roți roșu dispare.
Mercedes:
Pune contactul, apoi în meniul de bord, secțiunea „Service-> Tyre Pressure”, ține apăsat pe butonul „OK” până când martorul de presiune în pneuri se resetează.
Opel:
După ce ai pus contactul, în meniul de bord ar trebui să-ți apară eroarea de la presiune, dar și opțiunea de resetare. Ține apăsat câteva secunde până martorul dispare.
Hyundai:
De obicei există un buton dedicat pe care trebuie să-l apeși timp de câteva secunde, apoi condu mașina câțiva km până când senzorii se calibrează și martorul de presiune în roți dispare.
În cazul în care modelul tău nu are buton dedicat, există 2 variante.
Prima e deconectarea bateriei timp de câteva minute, astfel sistemul va fi resetat din cauza lipsei de curent.
A doua variantă e să umfli pneurile puțin mai mult(0.2-0.3 Bar), să conduci câțiva km până când martorul dispare, apoi să dezumfli anvelopele pentru a ajunge la presiunea corespunzătoare.