Nivelul de lichidului de frânare
O problemă comună și ușor de rezolvat o reprezintă nivelul lichidului de frânare.
Există posibilitatea ca un nivel scăzut al lichidului să determine aprinderea martorului ABS.
Consultă manualul autovehiculului și completeză cu lichid până la nivelul recomandat.
Dacă te aflii în această situație, e indicat să efectuezi și o verificare a întregului circuit pentru a identifica dacă există posibile scurgeri ale lichidului de frânză.
Senzor de viteză defect sau alte probleme la roți
Mașinile moderne sunt echipate cu senzori de viteză, care monitorizează viteza de rotație a roților și transmit informațiile către ABS.
Dacă e detectată o viteză diferită a unei roți, informația e transmisă către sistem pentru a modifica presiunea de frânare la roata respectivă.
De asemenea, o dimensiune diferită a unei roți sau chiar o pană de cauciuc poate avea același efect.
Siguranță arsă
Ca orice altă componentă electrică de pe mașină, sistemul ABS are o siguranță dedicată.
Arderea acesteia duce la nefuncționarea sistemului și la aprinderea martorului de ABS.
În multe dintre aceste cazuri, aprinderea martorului de ABS este însoțită și de martorul Check Engine.
Modul de ABS nefuncțional
Una dintre cele mai serioase cauze ale aprinderii martorului ABS în bord este defectarea modulului ABS.
Modulul este componenta electronică responsabilă de gestionarea întregului sistem ABS.
Dacă acesta se defectează, sistemul nu va funcționa corect, iar martorul ABS se va aprinde pentru a te avertiza.
Ce acțiuni sunt recomandate în această situație?
– Verificarea funcționalității modulului ABS cu un tester.
– Dacă modulul este defect sau corodat, poate fi necesară curățarea contactelor sau chiar înlocuirea completă a modulului.
– Recomandăm și o verificare a sistemului TCS, care împarte același calculator și aceleași contacte cu sistemul de ABS.
Dacă martorul ABS e prezent în bord, încearcă să oprești și să pornești motorul, dacă problema nu dispare, apelează la un specialist.